Z Grenadiera zbuduj sobie kampera

Wielu producentów samochodów oferuje nie tylko gotowe pojazdy, ale także same podwozia przeznaczone dla firm specjalizujących się w profesjonalnej zabudowie oraz producentów nadwozi komercyjnych. Do tego grona dołączyła brytyjska firma Ineos Automotive, która jest znana z produkcji terenowego modelu Grenadier, wprowadzając pojazd Grenadier Quartermaster Chassis Cab.

Grenadier Quartermaster | Foto: Ineos Automotive

Ineos, to jedna z najmłodszych marek samochodowych na świecie. Jej geneza sięga 2016 roku i jest związana z decyzją firmy Land Rover zakończenia produkcji kultowego modelu – Defender. Ten ruch na tyle zbulwersował sir Jima Ratcliffe’a, brytyjskiego miliardera i prezesa grupy chemicznej INEOS, że postanowił on zbudować prosty, praktyczny i wytrzymały samochód terenowy z napędem 4×4, czyli odpowiednik właśnie pożegnanego Defendera.

Przyjaciele z The Grenadier

Pomysłem stworzenia takiego auta sir Jima Ratcliffe podzielił się z przyjaciółmi w ulubionym londyńskim pubie The Grenadier. I tak w 2016 roku powstała firma Ineos Automotive Limited. Pierwsze informacje na temat auta ujawniono w lipcu 2020 roku, w połowie następnego roku zaprezentowano wystrój kabiny pasażerskiej oraz specyfikację techniczną. Produkcję rozpoczęto w październiku 2022 roku. Od pomysłu zrodzonego nad szklanką piwa, do uruchomienia produkcji modelu Grenadier minęło zatem sześć lat. 

Foto: Ineos Automotive

Wkrótce do tego typowego auta terenowego o nadwoziu Station Wagon dołączyła odmiana pick-up o nazwie Quartermaster, czyli Kwatermistrz. W porównaniu do standardowego Grenadiera, Kwatermistrz jest o 305 mm dłuższy, dzięki czemu uzyskano dużą pakę o wymiarach 1564 mm długości i 1619 mm szerokości oraz ładowności do 760 kilogramów. Trzon podwozia stanowi klasyczna, pełna rama o przekroju skrzynkowym, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza i trzy blokady mechanizmów różnicowych. Do wyboru są dwa silniki ze stajni BMW: benzynowy i diesla, oba o pojemności 3,0 litra, turbodoładowane i sześciocylindrowe. Napęd na cztery koła przenoszony jest za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF.

Grenadier Quartermaster Chassis Cab to wariant podwozia pięcioosobowej, podwójnej kabiny pick-upa. Został opracowany równocześnie z modelem Quartermaster, dzieląc z nim rozstaw osi wynoszący 3227 mm. Podwozie ma za kabiną pasażerską odsłoniętą ramę drabinową, która pozwala firmom zajmującym się przeróbkami pojazdów na szeroki zakres opcji zabudowy.

Grenadier Quartermaster Chassis Cab | Foto: Ineos Automotive

W pierwszym roku od wprowadzenia Grenadiera na rynek widzieliśmy już wiele specjalistycznych konwersji, szczególnie dla służb ratowniczych, takich jak straż pożarna, policja i ratownictwo przybrzeżne, więc wprowadzenie Quartermaster Chassis Cab jest naturalnym krokiem w kierunku wykorzystania naszej wiedzy terenowej w wielu obszarach komercyjnych, które potrzebują czołowego w swojej klasie 4×4. 

George Ratcliffe, dyrektor handlowy INEOS Automotive

Wszechstronnie zabudowana terenówka

Grenadier Quartermaster Chassis Cab będzie produkowany w Hambach we Francji, w zakładzie Ineos Automotive przejętym od Mercedes-Benz w styczniu 2021 roku, na tej samej linii produkcyjnej, co Grenadier. Podobnie jak wersja pick-up, Chassis Cab ma pięciomiejscową podwójną kabinę, podwozie z pełną ramą drabinową, wytrzymałe osie z pełną belką, dwubiegową skrzynię rozdzielczą oraz do trzech blokowanych mechanizmów różnicowych. Do wyboru są te same 3,0-litrowe turbodoładowane sześciocylindrowe silniki benzynowe lub diesle, napędzające wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Konstrukcja nadwozia Grenadiera na ramie już teraz zapewnia ogromną wszechstronność w zakresie dostosowywania, a z konfiguracji klientów wiemy, że nasze pojazdy są wykorzystywane zarówno przez użytkowników komercyjnych, jak i rekreacyjnych. Wariant „białego płótna” z nowym wariantem podwozia pozwala na jeszcze większą wszechstronność zabudowy, od zwykłej skrzyni ładunkowej do użytku w rolnictwie, przez służby ratownicze i ratownictwo, po turystykę, stanowiąc idealną platformę dla kampera lądowego.

George Ratcliffe, dyrektor handlowy INEOS Automotive
Grenadier Quartermaster | Foto: Ineos Automotive
Źródło: Ineos Automotive
Spodobał się artykuł? Zostaw swój ślad