Ile zelektryfikowanych aut zarejestrowano już w Polsce?

Liczba zarejestrowanych w Polsce elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 tony (BEV) zbliżyła się w styczniu 2024 roku do poziomu 60 tysięcy sztuk – wynika z danych IBRM Samar. W zaledwie trzy lata polski rynek BEV urósł o 1175%. Wciąż najpopularniejszą marką wśród kupujących jest Tesla.

Fiat 600 | Foto: Dariusz Balcerzyk

Do końca stycznia 2024 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 58 400 samochodów elektrycznych (BEV) oraz 48 484 samochody hybrydowe typu plug-in. Jak zauważają eksperci IBRM Samar, aut z wtyczką z roku na rok przybywa, a liczba wszystkich „wtyczkowozów” zbliża się do 107 tys. aut.

Jeszcze w 2021 roku park liczył niespełna 40 tys. sztuk, z czego niemal połowę zarejestrowano w samym 2021 roku. W kolejnym roku wzrósł o blisko 27 tysięcy aut, a w 2023 roku o kolejne 39 tys. Jak prognozuje IBRM Samar, na koniec 2024 roku liczba zarejestrowanych w Polsce wtyczkowozów o DMC do 3,5 t może osiągnąć pułap 150 tys. egzemplarzy. W tym około 80 tys. powinny stanowić w pełni elektryczne auta BEV.

W samym styczniu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 3 086 aut z wtyczką, czyli więcej niż w całym 2018 roku. Większość z nich – 1 608 szt. – stanowiły BEV-y (52%). Systematycznie spada popularność hybryd plug-in, które 5 lata temu stanowiły 52% parku wtyczkowozów, a obecnie ich udział w parku zmniejszył się do 45%

Ponad ¾ tegorocznych rejestracji wtyczkowozów stanowią nowe pojazdy, kupione w salonach dealerskich (2 329 sztuk). Pozostałe 757 aut sprowadzono z zagranicy. Najwięcej BEV pochodziło z rynku niemieckiego (119 sztuk) i francuskiego (82 sztuki).

Pełny raport obejmujący m.in. TOP 10 marek i modeli w każdej kategorii, liczbę wyrejestrowań, park elektryków w podziale na województwa dostępny jest na stronach Strefy biznesu: www.samar.pl.

Źródło: IBRM Samar
Spodobał się artykuł? Zostaw swój ślad