Cienki, lekki i mądry 

Honda wprowadza nową serię pojazdów elektrycznych i tym samym chce redefiniować mobilność od zera, która ma umożliwić ludziom przekraczanie wszelkich ograniczeń zwiększając ich pełnię życia. Auta serii 0 wprowadzone będą na globalny rynek dopiero od 2026 roku, ale za nami już światowa premiera dwóch modeli koncepcyjnych Saloon i Space-Hub, która odbyła się już na targach CES 2024 w Las Vegas w USA. Japoński koncern zaprezentowała również nowy znak H, który będzie używany wyłącznie w modelach elektrycznych nowej generacji.

Honda Space-Hub | Foto: Honda

Honda będzie tworzyć produkty i usługi z zakresu mobilności, które umożliwią ludziom „przekraczanie różnych ograniczeń, takich jak czas i miejsce” oraz „zwiększanie ich umiejętności i możliwości”. Dzięki takim produktom i usługom koncern chce wspierać realizację marzeń większej liczby osób i stać się siłą napędową, która popycha społeczeństwo do przodu.

Seria 0 to nowe pojazdy elektryczne, które symbolizują, że firma przechodzi prawdziwą i poważną transformację. Nazwa serii reprezentuje determinację w podjęciu wyzwania jakim jest opracowanie nowej serii pojazdów elektrycznych, poprzez powrót Hondy do punktu wyjścia, jako producenta samochodów i stworzenie zupełnie nowych pojazdów elektrycznych od „zera”. 

Wprowadzanie pierwszego modelu Hondy serii 0 planowane jest na 2026 rok. Pierwszym rynkiem, na którym rozpocznie się sprzedaż nowych auta będzie Ameryka Północna, a następnie Japonia, Azja, Europa, Afryka, Bliski Wschód i na koniec Ameryka Południowa. 

Thin, Light, and Wise

Honda chce stworzyć nową wartość dla aut elektrycznych, przekraczając ograniczenia bycia „grubym i ciężkim” pojazdem ze względu na wzrost pojemności akumulatora, który auto musi przewozić, aby zapewnić wystarczający zasięg, a także duże nadwozie i platformę niezbędną do pomieszczenia takiej pojemności akumulatora. W przypadku modeli serii 0 czas szybkiego ładowania od 15% do 80% zostanie skrócony do około 10-15 minut. Po 10 latach użytkowania pojemność akumulatora przekładająca się na zasięg auta ma zmniejszyć się o zaledwie 10%. Dlatego nowe pojazdy elektryczne japońskiego koncernu mają być „cienkie, lekkie i mądre”.

Nowe podejście Hondy do rozwoju pojazdów elektrycznych definiuje pięć podstawowych wartości, które będą oferowały nowe pojazdy elektryczne. 

Saloon i Space-Hub

Saloon to flagowy model koncepcyjny Hondy serii 0. Niska, sportowa stylistyka, która na pierwszy rzut oka odróżnia sedana od innych pojazdów elektrycznych, zapewnić ma zarówno fascynujący design, jak i przestrzeń wewnętrzną, która jest bardziej przestronna, niż można sobie wyobrazić na podstawie wyglądu zewnętrznego. Co więcej, tablica przyrządów wyposażona jest w interfejs człowiek-maszyna (HMI), który umożliwia proste i intuicyjne operacje, tworząc wyrafinowany i płynny interfejs użytkownika (UI). Dzięki ekscytującej widoczności i intuicyjnemu interfejsowi użytkownika, Saloon ma zapewnić przyjemne wrażenia z jazdy, które współgrają z wrażliwością kierowcy.

Futurystyczny Space-Hub został opracowany pod hasłem „ułatwiania ludziom codziennego życia”. Przestronna kabina, doskonała widoczność, elastyczna przestrzeń dostosowująca się natychmiast do tego, co użytkownicy chcą robić, stają się centrum łączącym ludzi z ludźmi i ludzi ze społeczeństwem, generując wzajemny rezonans. 

H jak Honda 

Historia obecnego znaku Hondy sięga 1981 roku. Po ponad 40 latach koncern postanowił zaprojektować nowy znak H, który reprezentować ma nową generację samochodów elektrycznych. Znak, przypominający dwie wyciągnięte ręce, reprezentuje zaangażowanie Hondy w zwiększanie możliwości mobilności i szczere zaspokajanie potrzeb użytkowników pojazdów elektrycznych koncernu. Nowe logo H będzie używane tylko na pojazdach elektrycznych Hondy nowej generacji, w tym na modelach Hondy serii 0.

Spodobał się artykuł? Zostaw swój ślad