Wprowadzony na rynek w 2022 roku Aston Martin DBX707 to jedyny SUV w portfolio ultra-luksusowej brytyjskiej marki. Po dwóch latach od premiery producent zdecydował się na odświeżenie modelu.

Aston Martin DBX707 | Foto: Aston Martin
Aston Martin DBX707 jest obecnie najmocniejszym i najszybszym seryjnie produkowanym SUV-em na świecie. Jego sercem jest czterolitrowy silnik V8 o mocy 707 KM i 900 Nm momentu obrotowego, połączony z 9-biegową skrzynią z mokrym sprzęgłem i hamulcami węglowo-ceramicznymi.
Według danych producenta, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 3,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna sięga natomiast 310 km/h. Napęd przekazywany jest standardowo na wszystkie cztery koła, lecz w razie potrzeby komputer może przekazać nawet 100% siły napędowej na tylną oś.
Niewielkie modyfikacje w nadwoziu
Zmiany w wyglądzie nadwozia DBX707 są symboliczne: pięć nowych kolorów lakieru (Epsilon Black, Helios Yellow, Sprint Green, Malachite Green i Aura Green, a także Podium Green, po raz pierwszy dostępny wyłącznie w DBX707 AMR23 Edition); dwa nowe wykończenia felg: Satin Black dla 23-calowych felg Fortis i Copper Bronze dla 23-calowych felg Forged; klamki drzwi otwierające się na zewnątrz po odblokowaniu samochodu.



Aston Martin DBX707 | Foto: Aston Martin
Boczne lusterka ze zlicowanym szkłem od krawędzi do krawędzi maksymalizują rozmiar powierzchni odbijającej, zapewniając większe pole widzenia. Ze względu na zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) – nowy projekt lusterek obejmuje w pełni zintegrowane kamery wspierające funkcjonalność kamery parkowania 3D.
Więcej zmian w kabinie
Według producenta, w DBX707 udoskonalony został każdy element wnętrza, od kierownicy po klamki drzwi i pionowe otwory wentylacyjne, które dopasowano do jasnych chromowanych lub ciemnych chromowanych detali wnętrza. Pozioma linia przecinająca górną i dolną część deski rozdzielczej służy zmniejszeniu ogólnej wysokości wnętrza. Nowe panele fornirów przednich drzwi są wykonane z różnych materiałów, w tym z błyszczącego wędzonego dębu i oklein z drewna ziricote. Więcej chromowanych materiałów przy jednoczesnym uproszczeniu konsoli środkowej ma tworzyć równowagę między sportowym charakterem pojazdu a luksusem.
Nabywca DBX707 będzie mógł wybierać spośród trzech specyfikacji wykończenia wnętrza: Inspire Comfort z haftem matrycowym i pikowaniem; Inspire Sport o hafcie wektorowym; oraz Accelerate – wyposażone w Alcantarę. Dodatkowe detale to mikro-lamówka i haft satynowy.



Aston Martin DBX707 | Foto: Aston Martin
Główny zestaw wskaźników kierowcy znajduje się na 12,3-calowym ekranie – o 1,5 cala większym niż w modelach DB12 i Vantage. 10,25-calowy centralny wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy zintegrowany jest z nową deską rozdzielczą i konsolą środkową.
Zintegrowany wieloekranowy system oferuje bezprzewodowe korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto oraz wiele złączy USB-C, a także pełną łączność online obsługiwaną przez aplikację Astona Martina. Informacje są wyświetlane za pomocą ekranu dotykowego Pure Black z pełną obsługą palcem i gestykulacją.
Konstruktorzy auta zachowali jednak przyciski do kluczowych operacji, jak wybór biegów, trybu jazdy, ustawień ogrzewania i wentylacji, a także przełączniki sterowania zawieszeniem, ESP i układem wydechowym, asystentem utrzymania pasa ruchu i kontrolą odległości parkowania.



Aston Martin DBX707 | Foto: Aston Martin
Standardowo nowy DBX707 będzie wyposażony w 14-głośnikowy system audio Aston Martin Premium Audio 800 W. System ten oferuje tryb dźwięku przestrzennego z przetwarzaniem dźwięku QuantumLogic. Na prawdziwych audiofilów czeka opcjonalny, 23-głośnikowy, podwójnie wzmacniany system dźwięku przestrzennego o mocy 1600 W opracowany we współpracy z firmą Bowers & Wilkins.
Warto wspomnieć, że inżynierowie Astona Martina na nowo skalibrowali elektroniczne amortyzatory i sprężyny pneumatyczne, dzięki czemu udoskonalili dynamikę auta.
Produkcja nowego DBX707 ma rozpocząć się w drugim kwartale 2024 roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na trzeci kwartał.